torsdag den 3. januar 2013

Den perfekte foundation creme.

Hvor mange af os kvinder har ikke oplevet dét, at komme hjem med en foundation creme, man lige har købt efter en timelang vejledning om hvor perfekt produktet er - og blevet skuffet alligevel?
Vi er som regel autoritetstro mod makeup ekspedienternes råd og vejledning, fordi vi tror de ved alt om de mange forskellige produkters egenskaber. Sådan er det desværre langt fra...
Derfor:
Regel nr. 1:
Bed altid om en lille prøve inden du køber en ny foundation :)
Regel nr. 2:
Foundations kan forskellige ting og har mange farver og farve nuancer. Find ud af hvad DIN skintone hedder inden du køber foundation! (Se f.eks. Make Up For Evers MUFE farve charts for deres HD foundations og læg mærke til de mange skintone nuancer!)


Regel nr. 3:
Hvad skal din foundation kunne? Skal den være hel-, medium- eller letdækkende? Skal den være mat eller naturlig? Skal den bruges om sommeren hvor vi alle er naturligt solbrune eller om vinteren?
Har du f.eks. uren hud, skal du vælge en heldækkende foundation, men den behøver ikke at være meget heavy. Du kan "punkt" dække urenheder og pigmentforandringer med en god concealer.
Regel nr. 4:
Det er ikke underordnet hvordan du påfører din foundation. Fingrene er OK, men det giver ikke det perfekte look og så er det let at trykke og trække for meget i huden. Brug derfor en foundation pensel.
Min personlige favorit er MACs 187 foundation pensel. Den består af naturlige og syntetiske hår og giver et perfekt naturlig airbrushed look. Penslen med foundation på skal duppes blidt i huden og fordeles med cirkel bevægelser.



 Nilens jord Black Diamond penslen er god, hvis du ønsker en heldækkende effekt.
MACs 190 er en gammel foundation klassiker - er god - men giver ikke en airbrushed effekt.

Regel nr. 5:
Brug altid en god fugtighedscreme og en god foundation primer under din foundation. Er du 40+ er det godt at berige huden med en serum, som giver ekstra næringsboost og medvirker, at du får det optimale ud af din fugtighedscreme. Foundation cremen binder sig til primeren i stedet for til selve huden og resultatet bliver et mere naturligt, ensartet og glansfuldt look (Præsentationen af mine favorit foundation primere kommer senere i et nyt indlæg)

Jeg har læst mange reviews af foundation cremer på makeup blogs og efterfølgende prøvet de mest populære af dem.
Nederst på billederne har jeg lagt alle mine aktuelle personlige favoritter. Det skal siges, at min skintone hedder medium skintone med gul undertone, derfor er jeg blevet helt vild med MUFEs #127 HD foundation, som jeg bruger meget her om vinteren. Nr.128 er lidt mørkere, og jeg bruger den derfor om sommeren. Jeg elsker disse foundations og er så lykkelig over, at de nu også er kommet til Danmark. De kan købes i Illum. Læs mere om dem her




Min 2. personlige favorit er Laura Merciers Silk Creme Foundation: (se billedet nederst, samt swatch af farven "Medium Ivory")




Som du kan se er Laura Mercier foundation meget drøj og skal derfor bruges i små mængder.
Den er helt perfekt sammen med Laura Mercier Radiant foundation primer :) Den er heldækkende og ser naturlig ud. Læs mere om den her  

Min 3. personlige favorit er MACs Face and Body foundation. Det er en flydende foundation, der giver en let til medium dækning med en fejlfri og silkeblød finish.
Plejende, vandfast og holdbar formel. Pris: 215 kr for 50ml. 


              

MAC kan købes i Magasin og online på deres webshop.

Den sidste favorit foundation i min makeup samling er Chanels Vitalumiere Aqua i farven B40:


B30 (venstre) B40 (højre)

Jeg håber du kunne bruge min lille foundation skole til lidt hjælp, når du næste gang skal tage stilling til, hvilken foundation du skal vælge :)


                   


Ingen kommentarer :

Send en kommentar