søndag den 13. januar 2013

Høj protein rugbrød

Dette høj protein rugbrød består stort set af kerner/frø og nødder. Brødet er meget fed, men det er det sunde fedt. Hvis du vil gerne tabe dig, bør du ikke spise mere end 2 skiver af dette brød pr.dag. (Se kalorieværdien nederst i opskriften.)



Du skal bruge:
300 g frø/kerner: chiafrø, hørfrø, græskerkerner, sesamfrø, solsikkekerner (hvad du bedst kan lide)
300 g nødder: Mandler, hasselnødder, valnødder, cashew (proportionerne er efter eget valg)
2 dl A 38
5 spsk Fiberhusk
5 spsk øko mandelmel (fedtreduceret fra Helsam)
2 tsk havsalt
5 æg

Fremgangsmåde:
Hak alle nødder groft i en foodprocessor. Pisk æggene med en piskeris bland de øvrige ingredienser sammen med æggene i en stor skål. 
Hvis dejen er for tung, kan den blødgøres med lidt lunkent vand indtil den ønskede konsistens.
Bages i en rugbrøds form ved 160 grader i 70 min. Sluk herefter ovnen og lad brødet stå i ovnen i yderligere 10 min.
Køles af på en metalrist. 
Jeg er den eneste i vores familie, der spiser dette brød. Derfor rækker det til ca. 2 uger. Efter bagning og afkøling skærer jeg brødet i 4 lige firkanter, pakker ind i bagepapir og opbevarer i min fryser.

Kalorieværdi pr 100 g brød :
Protein 10 g
Kulhydrat 7,4 g
Fedt 15 g

1 skive= 65 g= 130 kcal

Velbekomme :)



Ingen kommentarer :

Send en kommentar