søndag den 20. januar 2013

Høj protein rugbrød i fornyet version

Jeg har lige bagt mit høj protein rugbrød i en ny version med japansk Wakamé tang
Wakamé tang er rig på vitaminer og mineraler, som man sjældent får fra andre typer madvare. Derfor er dette en god måde at spise tangen på :)
Den smager af havsalt og leveres i tør form. Den trækker derfor meget væde i brødet, hvorfor man skal huske at komme ekstra meget A38 eller vand i, medmindre man husker at lægge tangen i vand i ca.10 min. inden brug (se min basis opskrift for dette brød).
I Japan indgår Wakamé tangen i den daglige husholdning, hvor den bruges i f.eks. Miso supper, sammenkogte retter, salater m.v.

TipsWakamé tang kan købes i helsebutikker online. En pose indeholder 50 g tørret tang. Jeg har brugt 3 "strimler" i rugbrødet. Strimlerne har jeg klippet med min madsaks i små firkanter, men de kan også nemt brækkes i små stykker.




Smager himmelsk! Jeg elsker dette brød ;-)



Ingen kommentarer :

Send en kommentar