fredag den 28. december 2012

Hudpleje

                                         
                                     
Nu sidder jeg og tænker, hvorfor du i det hele taget gider læse om, hvordan JEG plejer min hud? Altså, jeg mener, jeg er ikke en eller anden reality kendis og heller ikke en model?!
Svaret på dette er nok, at vi almindelige mennesker ikke har råd til at gribe til de helt eksklusive produkter og dyre metoder indenfor hudpleje som modeller og reality stjernerne har. Derfor er denne her side tænkt til dig, som helst vil have mest value for money - for dét vil jeg ;-)
Og et eller andet sted er vi alle sammen "stjerner" i vores egne øjne og derfor fortjener vi det bedste af det bedste, ikke?
Hudpleje i mine øjne er ikke kun hvad man smører på huden. Huden afspejeler hele vores livsstil: hvad vi spiser, om vi får vores minimum 7 timers nattesøvn, om vi husker at drikke nok vand, at få frisk luft, motion, hvordan vores sindstilstand er, om vi af og til husker at stresse af og m.m.
Som regel prøver jeg at være bevidst om disse ting.

Nu til sagen... Huden ældes med årene, ligesom alt andet levende, sådan set... Man siger, at man skal begynde at pleje sin hud fra man er 23-25 år. Hvordan? Det er fint at starte med en god fugtighedscreme, som f. eks. den meget omtalte og effektive "Embryolisse Lait Creme Concentre" (fås i matas til 199 kr) Den er jeg selv meget glad for og har også lige købt én til min datter. Hun er 21 år og har taget meget solarium. Denne creme gør mirakler (tjek den på google)
En sidegevinst er at den kan anvendes i stedet for en primer under din foundation. Resultatet bliver silkeblød og porcelænsagtig hud med masser af glød!
Nå, tilbage til (starten af ) 40-erne :-) Huden begynder at miste sin elasticitet ved at kollagen og elastin i huden nedbrydes. Jo tættere en kvinde er på overgangsalder, jo hurtigere sker denne (p.g.a. det faldende niveau af kønshormonet "østrogen". Derfor er det ekstra vigtigt at passe godt på sin hud, både udvendigt og indvendigt. Imedeen Time Perfection kosttilskud med et stort glas koldt vand på tom mave har derfor været min daglige morgen wake up call ca. de sidste 5-6 år.

Min morgen hudpleje er ansigtsvask med min Perricone MD Nutritive Cleanser og forsigtigt dup med håndklæde. Når huden er tør, ruller jeg min Clinique all about eyes serum de-puffing eye massage under mine øjne for at minimere poser.
Derefter bruger jeg min serum, min Perricone Advanced Face Firming Activator og til sidst min Embyolisse creme. Herefter er jeg klar til at gå i gang med min hurtige dagmakeup ;-)
Ydermere er der et par ekstra ting jeg forkæler min hud med ca. et par gange om ugen. Det kan være et forsigtigt skrub, min CIT (Collagen Induktion Therapy) dermaroller behandlinger med min favorit dermaroller K8, som er en professional rulle med 0,3 mm lange nåle, efterfulgt med mine Hualuronic Acid ampuler, som smøres på huden efter behandlingerne (se billedet) eller klik her
Denne behandling, samt hvordan du selv kan udføre behandlingen og spare masser af penge til dyre kosmetolog behandlinger, uddybes senere i et andet indlæg.
VIGTIGT: der findes mange falske dermaroller ruller på markedet. Vær derfor kritisk i.f.t. producent og salgstedet. En original rulle koster ca. 50-60 euro (jeg købte min her)


                                                                                                                         
Nederst på billedet kan man se de små 0,3cm nåle, som prikker små huller i huden (de når helt ned til underhuden "dermis"), tvinger huden til at reparere sig selv og derved medvirker til dannelsen af ny collagen (heraf navnet CIT på selve behandlingen).


                                                                              

2 kommentarer :

  1. Hej Diana,
    Super gode hudpleje råd, du kommer med her! Embryolisse cremen er skrevet bag øret - den må jeg prøve.. :-)
    KH. Anne

    SvarSlet
  2. Hej Anne,
    Det glæder mig at du kunne bruge det :)
    Den er helt fantastisk og er du 40+ kan du med fordel bruge den oven på din serum. Så behøver du ikke dagcreme ;-)
    Kh Diana

    SvarSlet