søndag den 20. oktober 2013

Se hvad jeg fandt i Rema1000


Dette proteinrig køderstatnings produkt er en nyhed i alle Rema1000 supermakeder fra uge 41. Som sådan er soya som køderstatning ikke en nyhed i sig selv, men jeg kan ikke huske om man kunne få den i denne praktiske granulerede udgave før? 
Jeg læste om produktet i avisen og tænkte - det skal prøves ;-) Jeg lavede kødfri lowcarb moussaka af den, som smagte virkelig godt. (Mine drenge blev meget overraskede, da de fik at vide, at moussakaen var kødfri). Jeg glæder mig allerede meget til at se flere lignende vare fra producenten "Soy4you" :-)

Hvad er det?
Soya granuleret fra "Soy4you" er et proteinrigt tørprodukt (ikke GMO - genmodificeret) lavet af granuleret soya med en lang holdbarhed. Produktet fås i 2 udgaver: i lys og mørk. Fantastisk løsning til dig, som er vegetar eller dig, som godt kan lide at prøve noget nyt eller holde kødfrie dage :-) Produktet er meget nem at bruge - 1 pose med 125 g erstatter 500 g hakket kød. Tiberedes på under 5 minutter. Kan blandt andet bruges i mexicanske retter, frikadeller, pasta bolognese og meget mere. Produktet er et særdeles sundt alternativ til kød og indeholder pr.100 g vare:

Energi: 271 kcal
Protein: 65 g
Kulhydrat: 2,3 g
Fedt: 0,5 g
Kostfibre: 19,4 





Læg mærke til det høje indhold af kostfibre, som bl. a. forebygger brystkræft, tarmkræft og er essentiel for en sund fordøjelse.


Her er så min moussaka, lavet af granuleret mørk soya fra "Soy4you"

Opskriften på min Lowcarb High Protein Kødfrie moussaka finder du her
Er du interesseret i inspiration til flere opskrifter med dette produkt kan du tjekke her.
Du kan også se denne youtube video, hvor det vises, hvordan man laver lækre burger. God fornøjelse :-)



Fortsat god søndag! 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar