lørdag den 21. september 2013

Opskrift på en hel 5:2 fastedag med 500 kcal

 Dagens morgenmad ca. kl 10.00
Kalorieværdi på tallerken: 124 kcal 

Efter en lang kursusuge med nyttigt og læreridt emne og lækker mad, med kæmpe morgenmad - og frokostbuffet, er jeg nu landet til "virkeligheden" igen :-) 
Og det var dejligt, for jeg elsker lækker mad i alle farver, former og smage... Meeen... 
Jeg kan nu også mærke og høre min mave skrige efter "madpause." Selvom jeg har spist sundt og uden brød i disse dage, så spiser man lidt mere, end man plejer. Dels fordi det smager godt, fordi man er (emne)koncentreret og mere sulten, og fordi mad er en social incitament :) 
5:2 fastedagene, hvor jeg indtager de ca. 500 kcal har lært mig, hvor lidt der skal til for at man har det godt, kan klare en almindelig hverdag med job og de almindelige daglige gøremål. Tror faktisk, at maven vænner sig til disse "madpauser"...

Dagens frokost: kl 13.00
Broccolisalat med kalkunbacon og ristede mandler
Kalorieværdi på tallerken: 143 kcal


Broccolisalaten er meget nemt at lave. Du skal blot bruge broccoli, ristede og saltede mandler (fra Urtekram eller home made), kalkunbacon (den grønne slagter) og græsk yoghurt 2%. Er du interesseret i min opskrift, poster jeg den i næste uge i et nyt indlæg, med link hertil - så hæng på ;-)

Dagens aftensmad ca. kl 19.00
Carpaccio med oksekød, parmesanflager og olivenolie
Kalorieværdi på tallerken: 202 kcal 

Denne carpaccio har jeg fået anbefalet af en af mine gode kollegaer, og den kan bl. a. købes i Bilka. Den er nem-du har dit måltid lige ved hånden, smager fantastisk og mætter godt, da den har en ret højt proteinindhold. Kalorieanvisningen på de 202 kcal udgør, hvis man kun spiser halvdelen af olien, som ligger i posen. 
Ønsker man at spise det hele, d.v.s. hele pakkens indhold med:
90 g kød, 20 g parmesan og 10 g olivenolie - svarer det til 242 kcal
Se billerne nedenunder.


(Jeg beklager kvaliteten af det øverste billede-der var meget genskin i mit kamera. Håber du kan læse noget alligevel ;-))
Disse tre måltider svarer til 469 kcal. Som mellemmåltider har jeg derfor to små gulerødder til gode á 50 g med 19 kcal i hver :-)
Dagens kalorieindtag: 507 kcal ialt

God weekend til jer derude :-)

Ingen kommentarer :

Send en kommentar