fredag den 26. juli 2013

5:2 - kuren mange snakker om og en ny bog af Kate Harrison på vej i dansk udgave


Tsk...Tsk...Tsk... Bryder lige ind i sommerferie varmen og vil lige fortælle, at der er en god artikel i Femina #30, i denne her uge, som handler om 5:2 kuren. Den bedste nyhed er, at der er en bog på vej i dansk udgave - den udkommer d. 1.august og udgives af forlaget "People´s Press" Så hold øje! ;-)
Har du endnu ikke hørt om 5:2 kuren, kan du læse mine andre indlæg under fanen "5:2" eller også læs med her.

Jeg håber I nyder det fantastiske sommervejr og varmen :-) Det gør sommerfuglene og jeg i min have ;-)





Forstat god sommer!















4 kommentarer :

  1. Jeg har et spørgsmål i forhold til fastedagene.
    Skal det altid være de samme dage i ugen, eller er det ok at bytte rundt, bare de ikke ligger efter hinanden?
    Og må man gerne brede sit kalorieindtag over dagen, f.eks. spist 200 kalorier om morgenen, 100 midt på dagen og 200 igen til aften?

    SvarSlet
    Svar
    1. @anonym: du kan sagtens bytte rundt med fastedagene og det er helt op til dig, hvordan du spiser de 500-600 kcal (kvinde-mand)
      Mvh Diana

      Slet
  2. Får man mere ud af kuren hvis man helt lader vær at spise på fastedagene?

    SvarSlet
    Svar
    1. @på fastekuren: man kan svarer på to måder på dette spørgsmål:
      1. Hvis du følger 5:2 diæten (eller livsstilen - you name it) så siger den, at man skal spise de 500-600 kcal dagligt. Dette er med til at opretholde et stabilt blodsukker niveau igennem din fastedag.
      2. Rent matematisk, vil jeg personligt mene, at giver meget mere på kalorie underskuds kontoen at lade være med at spise på fastedagen, fordi du sparer de 500 kcal væk, altså det giver 1000 kcal på ugebasis. De er sådan at 1 kg kropsfedt=7000 kcal. Så jo hurtige du kommer i kcal underskud, desto hurtigere du taber dig.
      Rent personligt vil jeg ikke faste helt på fastedagene, fordi jeg synes det er ret hårdt. Så vil jeg hellere gøre det langsomt og uden at det bliver alt for surt. Men det er hvordan man selv har det med det.
      Mvh Diana

      Slet