lørdag den 23. marts 2013

Eyebrow tutorial. Sådan får du de perfekte øjenbryn!


Markerede øjenbryn er fortsat et hit i 2013. Har du naturligt flotte og markerede øjenbryn, behøver du ikke gøre noget. Er du derimod forsynet med et par tynde, korte "komma tegn" enten efter en ivrig brug af din brynplukker eller af en anden årsag, kan du med fordel læse videre. Du kan nemlig snyde dig til et par perfekte bryn ;-)
Der findes mange bryn produkter på beauty markedet, både som kits, i pudder form, blyanter, stifter og gel. Produkterne, som er omtalt i dagens indlæg er mine absolut foretrukne bryn produkter til at definere øjenbryn med (tro mig-jeg har testet mange!). De er købt efter en nøje gennemgang af flere internationalle beauty bloggers reviews, samt mit besøg i Sephora i New York sidste år, hvor jeg fik en grundig vejledning i hvordan jeg skulle gøre og hvad der var bedst på markedet. (Sephora i New York er en meget stor Beauty forretning som repræsenterer de store makeup mærker som Urban Decay, Benefit, Make Up For Ever, Nars og m.m.) 

Tips: (Inden du går igang, er det en god ide, at du kigger på dine bryn og tænker hvad du vil opnå ved at tegne dem? Er det et løft, symmetri eller vil du blot have en smule fylde, fordi du synes de er for tynde? Pas på med at ændre for meget på din naturlige bryn form eller tegne dem for højt eller for runde-det er ikke fedt at ligne en cirkus klovn ;-)



På billedet ser du bryn blyanter:
Gosh bryn settings gel transparent. Udmærket produkt, som holder brynene i den retning, som du børster dem.
Gosh bryn blyant grey brown. Naturlig brynfarve. Skal spidses hver gang for naturligt resultat. Billigt alternativ, men OK.
Anastasia skinny Bryn blyant # caramel (lyse brun) (Anastasja makeup mærket er særdeles kendt for deres fantastiske bryn produkter.) Blyanten er blød og skal ikke spidses, da det er en stift. Har en god brynbørste på den modsatte ende. Fås i 6 farvenuancer.
MAC brow pencil Spiked. "Stift" blyant med "skrue" mekanik. Blød blyant, som farver ved det første strøg. Skaber nøjagtige og definerede streger. Skal ikke spidses. Fås i 7 farvenuancer her.

Det er meget bedre at se teknikkerne på video og da jeg ikke er en haj til live view video optagelser, har jeg lånt to videoer på Youtube, som jeg synes er super gode. Nedenunder kan du se "blyant versionen."


Produkterne brugt i denne video er:
MAC øjenbryn blyant Spiked
MAC Studio Fix Concealer til over og under brynene (kan undlades)
Makeup pensel med syntetiske fibre 

På de nederste billeder ser du billeder af mine foretrukne gel produkter, swatches og min favorit MUFE brow pencil.







På videoen nedenunder kan du se video guiden med MUFE gel #3.


Produkter brugt i videon er:
Aqua Brow Waterproof gel corrector #3 fra Make Up For Ever (MUFE, 155kr)
Bryn pensel fra Make up for ever "gul" serie (begge dele kan købes i Illum i København)

(N.B. Videoerne er lånt på Youtube efter gældende licens rettigheder)

Hvad fungerer bedst-blyant eller gel?
Det er min erfaring, at det er nemt at komme til at mangle et halvt bryn efter man har tegnet eller defineret det med en blyant, fordi blyanten er nem at tvære ud :-/
Gelen er meget holdbar og vandfast-brynene bliver hvor de er selv efter flere timers tur i svømmehallen! ;-) Gelen kan derimod være svær at tegne med, hvis ikke man er lidt rutineret. Den er meget drøj og rækker til lang tid (man bruger en lille mængde, svarende til en lille prik i diameter på ca.3-4 mm pr.gang. Derfor er det ikke ligegyldigt hvilken brow brush (børste) du skal påføre den med. Gå efter medium hårde korte syntetiske børster eller skaf den, som er vist på billedet fra Make Up For Evers gule serie-den er helt eminent!

Håber du fandt indlægget interessant og læreridt :)




Ingen kommentarer :

Send en kommentar