søndag den 12. januar 2014

Lækre canapeer med ostechips


Først og fremmest Godt Nytår til alle mine læsere! Jeg håber I havde en fantastisk juleferie og kom godt ind i det nye år. Ideen til disse lækre canapeer med ostechips fik jeg med hjem fra New York, hvor vi holdt vores New Year Eve 2014 :-) Man kan lave dem med alt hvad hjertet begærer: humus, paté, oste m.m. Kun fantasien sætter grænser. Canapeer kan serveres som en hurtig og nem, men samtidig præsentabel og lækker velkomstsnack eller et helt måltid, hvis man er til små hapsere ;-)




Jeg har lavet dem her med enkle ingredienser: Parmesan ostechips med rød og grøn pesto. 




Chipsene lavede jeg ved at finrive parmesanost på et rivejern og smelte/letstege den i et meget tyndt lag på en pande. Osten må ikke blive brun, men gylden (man skal holde øje med det for det går stærkt). Når osten er smeltet til et jævn "ostetortilla" tages panden af varmen og kanterne løsnes med en paletkniv. Skæres straks med en god kniv til den ønskede størrelse.




P.s. Jeg holder min første (læs: meget tiltrængte) 5:2 fastedag i dag. Jeg fik omelet af æggehvider med spinat og bagte tomater til frokost. Til aftensmad fik jeg proteinfrikadeller med chili, som jeg laver af soyagranulat fra Soy4you. Der er 65 g protein pr.100 g vare, så disse frikadeller mætter (min mave i hvert tilfælde) virkelig godt, så min fastedag forløber legende let. Jeg poster hele menuen på denne 5:2 dag senere i et andet indlæg.

Fortsat god søndag til alle jer derude ;-)




Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer :

Send en kommentar