søndag den 14. april 2013

Aura juice med ingefær-helbredende livseliksir på glas


Øv, øv... Søndagen starter med pleje af min forkølelse. Og hvad er bedre end frisk hjemmepresset juice, der kan booste immunforsvaret og hjælpe kroppen på vej mod hurtig helbredelse? Så min saftpresser måtte selvfølgelig igang igen. (Det er svært at have en sund livsstil uden en saftpresser ;-))
Min hjemmekomponeret Aura juice er en fantastisk hjælper til formålet. Ingredienserne er: æbler, appelsiner, gulerødder og masser af ingefær. 



Ingefær er en velkendt lægeurt, der forbedrer kredsløbet og sætter en afgiftningsproces igang i kroppen. Det er en fantastisk middel, hvis du vil slanke dig eller holde den slanke linje, fordi ingefær også øger stofskiftet og dermed kalorieforbrændingen. Ingefær indeholder vigtige enzymer, som forbedrer fordøjelsen, lindrer lidelser som kvalme, fordøjelsesbesvær og lindrer symptomerne ved irriteret tarm. De stærke gingeroler, som er hovedbestanddel i ingefæren (gingeroler er lige med capsaicin og piperine, som også findes i chilli) har antiinflammatoriske (betændelseshæmmende) egenskaber, der kan mindske smerter og betændelse ved gigtsmerter og mildne astma.



Ingefær har en karakterstisk skarp eftersmag og jo mere af den du bruger i din juice des skarpere bliver eftersmagen. Jeg bruger ingefær til alle mine hjemmepressede juice. Det er en god måde at få ingefær på og alle de gode ting den indeholder.



Skål og god søndag! ;-)


Ingen kommentarer :

Send en kommentar